Märskyn viikkorytmi 2018-2019

Liitto panostaa paljon Valmennuskeskukseen. Tavoitteena on jakaa tietoa mahdollisimman paljon Valmennuskeskuksen toiminnasta myös sidosryhmille, kuten seuroille.

Märskyn viikkorytmin jakaminen on hyvä esimerkki tästä. Pyrimme tällä näyttämään ja kertomaan siitä, mitä Märskyssä tehdään ja miten me näemme Valmennuskeskuksessa kokonaisvaltaisen harjoittelun. Viikkorytmissä korostetaankin alkuharjoitusta, loppuveryttelyä ja oheisharjoittelua.
Ne ovat todella tärkeässä roolissa läpi urheilu-uran ja mitä nuorempana ne asiat sisäistää, sitä paremmin välttyy mm. loukkaantumisilta.

Toivomme että valmentajat ympäri Suomea saisivat näistä esimerkkiohjelmista apua omaan arkeensa. Niitä voi käyttää suoraan sellaisinaan tai niitä voi muokata vastaamaan vielä paremmin pelaajan kehittymistä. Harjoitteet on suunniteltu yhdessä Valmennuskeskuksen valmentajien kanssa ja fyysisen puolen harjoitteet on suunnitellut fysiikkavalmentajamme Roope Rissanen. Kaikessa on otettu huomioon lajimme ja pelaajiemme iät.

Tärkeää on myös kasvattaa valmentajien välistä kommunikaatiota, jotta saisimme toimintaamme avoimempaan suuntaan. Siitä hyötyy koko sulkapallo yhteisömme etelästä pohjoiseen.

Kasperi Salo, Maajoukkuevalmentaja